- El piggyback
- Esta forma de entrada en un nuevo mercado se produce cuando un fabricante
utiliza sus canales de distribución en otros mercados para vender los
productos de otros fabricantes, conjuntamente con los suyos. Es útil
para productos complementarios, ya que, en caso contrario, se crearían
conflictos entre las empresas colaboradoras.
La compensación económica proviene de una comisión sobre las ventas
como pago de la empresa suministradora a la canalizadora (10-15%).
Con esta forma de entrada no se tiene el control sobre el marketing
internacional de los productos comercializados en otros mercados, ya
que estas actividades recaen sobre la empresa canalizadora.
Consorcios de exportación
- Els consorcis d'exportació són agrupacions d'empreses
que estableixen una estratègia de comercialització i promoció
conjunta per afrontar l'activitat exportadora. Generalment estan formats
per empreses competidores o amb línies de productes complementaris.
Els consorcis poden actuar:
- Abordant conjuntament la implantació en un mercat exterior
a través d'una estructura comercial que actua a compte de
les empreses que conformen el consorci.
- Assumint unicament la política comercial exterior de forma
comuna, pero no la exportació, que queda en mans de cada
empresa que integra el consorci.
Per tant, l'objectiu és establir una cooperació amb altres empreses
per tal de millorar les possibilitats d'exportació a un o més mercats.
Aquest instrument permet portar a terme polítiques comercials directes
sobre mercats exteriors definides per el propi consorci.
Depenent de les empreses/productes que conformen el consorci, es poden
aprofitar les sinergies que es produeixen en la seva activitat.
Els consorcis d'exportació poden accedir a subvenciones del ICEX o del
COPCA, mitjançant programes de promoció adecuats a les pimes.
Información adicional |
Como información adicional del apartado, se adjunta el siguiente
artículo de la revista del Exportador, referente a las formas
de entrada: ¿Como
Exportar? (J.Arteaga Ortiz, 2005). |
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