Blocs

Aquesta unitat consta de tres blocs: 1) Entendre Internet; 2) Fonaments web; 3) Redacció web, i preveu, al marge dels blocs, una activitat d’avaluació final.

Temporalització

La unitat comporta una dedicació de 12 hores i 30 minuts de treball i es desenvolupa en 25 dies.

El primer bloc implica 4 hores i 5 minuts de feina: 1 hora i 20 minuts de treball amb els continguts i 2 hores i 45 minuts d’activitats d’aprenentatge i avaluació (i ofereix la possibilitat de fer activitats opcionals, 20 minuts). El temps previst per al desenvolupament del primer bloc és de 8 dies.

El segon bloc implica 2 hores i 30 minuts de feina: 1 hora de treball amb els continguts i 1 hora i 30 minuts d’activitats d’aprenentatge i avaluació. El temps previst per al desenvolupament del segon bloc és de 5 dies.

El tercer bloc implica 3 hores i 5 minuts de feina: 1 hora i 10 minuts de treball amb els continguts i 1 hora i 55 minuts d’activitats d’aprenentatge i avaluació (i ofereix la possibilitat de fer activitats opcionals, 10 minuts). El temps previst per al desenvolupament del tercer bloc és de 6 dies.

L’activitat d’avaluació final implica 2 hores i 50 minuts de feina i requereix l’aplicació dels aprenentatges de tota la unitat. El temps de desenvolupament previst és de 6 dies, per bé que es pot haver anat elaborant des del primer moment de treballar amb la unitat.

Objectius

> Conceptes

Bloc 1

- Saber què és Internet i les aplicacions més populars de la Xarxa.
- Diferenciar entre els diferents tipus de continguts digitals.
- Saber trobar la informació a la Xarxa amb facilitat.
- Identificar els conceptes relacionats amb el programari lliure i les seves eines.

Bloc 2

- Ser capaç de decidir estructures generals i llocs web.
- Reconèixer els tipus vàlids i no vàlids per a la construcció de pàgines web.
- Diferenciar estructures diverses i la seva relació amb els continguts de la pàgina.
- Demostrar haver assolit criteris suficients per garantir estructures sòlides i fàcilment navegables.

Bloc 3

- Ser capaç de redactar textos llegibles per al web.
- Reconèixer les característiques d’un bon text i d’un mal text.
- Demostrar haver assolit els conceptes d’usabilitat i accessibilitat al web.

> Procediments

Bloc 1

- Utilitzar les eines més populars per a la informació i la documentació.
- Fer un ús estratègic de les eines de cerca per distingir la informació útil.
- Complementar les estratègies de treball amb d’altres recursos que ofereixen més llibertats a l’usuari.

Bloc 2

- Desenvolupar projectes bàsics d’organització d’un web.
- Analitzar els models existents per treballar-hi i, si cal, millorar-los.

Bloc 3

- Desenvolupar les capacitats per sintetitzar i resumir la informació.
- Analitzar textos existents per determinar-ne l'efectivitat.
- Analitzar elements complementaris del text i altres propostes per a la redacció de textos per al web.

> Normes, valors, actituds

Bloc 1

- Valorar l’abast social de la Xarxa.
- Considerar la importància de les noves tecnologies en la comunicació humana.
- Tenir en compte la filosofia de treball a internet com a punt de partida del treball en xarxa.

Bloc 2

- Aprendre a organitzar estructures sòlides, trabades i relacionades amb els continguts.
- Valorar els casos ja existents.

Bloc 3

- Aprendre a sintetitzar la informació.
- Valorar l’efectivitat dels textos redactats i la composició general d’un lloc web.

Activitats

Cadascun dels blocs de la unitat conté activitats d’aprenentatge, que s’han de realitzar en el temps de desenvolupament previst (d’acord amb la dinàmica que estableixi el formador), i seguint les indicacions que contenen els plans de treball específics. Els plans de treball de cada bloc i les activitats de cada bloc es poden consultar per mitjà de les icones del marc esquerre un cop l’aprenent es troba dins l’àmbit de treball de cadascun dels blocs.

Sistema d’avaluació

La unitat conté 3 blocs d’activitats d’avaluació i una activitat d’avaluació final. L’obtenció d’una qualificació final (excel·lent, notable, aprovat, suspens) implica fer necessàriament totes les activitats d’avaluació. Un 40 % de la qualificació s’obté de l’activitat final; un 50 %, de les activitats d’avaluació formativa; i un 10 %, de l’aprofitament de les altres activitats d’aprenentatge no estrictament avaluatives.