Blocs
Aquesta unitat consta de tres blocs: 1) Entendre Internet; 2) Fonaments web; 3) Redacció web, i preveu, al marge dels blocs, una activitat davaluació final.
Temporalització
La unitat comporta una dedicació de 12 hores i 30
minuts de treball i es desenvolupa en 25 dies.
El primer bloc implica 4 hores i 5 minuts de feina:
1 hora i 20 minuts de treball amb els continguts i 2 hores i 45
minuts dactivitats daprenentatge i avaluació (i ofereix
la possibilitat de fer activitats opcionals, 20 minuts). El temps
previst per al desenvolupament del primer bloc és de 8 dies.
El segon bloc implica 2 hores i 30 minuts de feina:
1 hora de treball amb els continguts i 1 hora i 30 minuts dactivitats
daprenentatge i avaluació. El temps previst per al desenvolupament
del segon bloc és de 5 dies.
El tercer bloc implica 3 hores i 5 minuts de feina:
1 hora i 10 minuts de treball amb els continguts i 1 hora i 55 minuts
dactivitats daprenentatge i avaluació (i ofereix la
possibilitat de fer activitats opcionals, 10 minuts). El temps previst
per al desenvolupament del tercer bloc és de 6 dies.
Lactivitat davaluació final implica
2 hores i 50 minuts de feina i requereix laplicació dels aprenentatges
de tota la unitat. El temps de desenvolupament previst és de 6 dies,
per bé que es pot haver anat elaborant des del primer moment de
treballar amb la unitat.
Objectius
> Conceptes
Bloc 1
- Saber què és Internet i les aplicacions
més populars de la Xarxa.
- Diferenciar entre els diferents tipus de continguts digitals.
- Saber trobar la informació a la Xarxa amb facilitat.
- Identificar els conceptes relacionats amb el programari lliure
i les seves eines.
Bloc 2
- Ser capaç de decidir estructures generals
i llocs web.
- Reconèixer els tipus vàlids i no vàlids per
a la construcció de pàgines web.
- Diferenciar estructures diverses i la seva relació amb
els continguts de la pàgina.
- Demostrar haver assolit criteris suficients per garantir estructures
sòlides i fàcilment navegables.
Bloc 3
- Ser capaç de redactar textos llegibles
per al web.
- Reconèixer les característiques dun bon text
i dun mal text.
- Demostrar haver assolit els conceptes dusabilitat i accessibilitat
al web.
> Procediments
Bloc 1
- Utilitzar les eines més populars per a
la informació i la documentació.
- Fer un ús estratègic de les eines de cerca per distingir
la informació útil.
- Complementar les estratègies de treball amb daltres
recursos que ofereixen més llibertats a lusuari.
Bloc 2
- Desenvolupar projectes bàsics dorganització
dun web.
- Analitzar els models existents per treballar-hi i, si cal, millorar-los.
Bloc 3
- Desenvolupar les capacitats per sintetitzar i
resumir la informació.
- Analitzar textos existents per determinar-ne l'efectivitat.
- Analitzar elements complementaris del text i altres propostes
per a la redacció de textos per al web.
> Normes, valors, actituds
Bloc 1
- Valorar labast social de la Xarxa.
- Considerar la importància de les noves tecnologies en la
comunicació humana.
- Tenir en compte la filosofia de treball a internet com a punt
de partida del treball en xarxa.
Bloc 2
- Aprendre a organitzar estructures sòlides,
trabades i relacionades amb els continguts.
- Valorar els casos ja existents.
Bloc 3
- Aprendre a sintetitzar la informació.
- Valorar lefectivitat dels textos redactats i la composició
general dun lloc web.
Activitats
Cadascun dels blocs de la unitat conté activitats daprenentatge, que shan de realitzar en el temps de desenvolupament previst (dacord amb la dinàmica que estableixi el formador), i seguint les indicacions que contenen els plans de treball específics. Els plans de treball de cada bloc i les activitats de cada bloc es poden consultar per mitjà de les icones del marc esquerre un cop laprenent es troba dins làmbit de treball de cadascun dels blocs.
Sistema davaluació
La unitat conté 3 blocs dactivitats
davaluació i una activitat davaluació
final. Lobtenció duna qualificació final
(excel·lent, notable, aprovat, suspens) implica fer necessàriament
totes les activitats davaluació. Un 40 % de la qualificació
sobté de lactivitat final; un 50 %, de les activitats
davaluació formativa; i un 10 %, de laprofitament
de les altres activitats daprenentatge no estrictament avaluatives.
|