 |
Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista
de 3 hores (la unitat sencera comporta 12 hores i 30 minuts). Es desenvolupa
aproximadament en 6 dies, dacord amb els ajustaments que pugui fer
el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu que es
realitzi en uns 25 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts
principals i els dampliació (30 minuts) i la realització de les activitats
daprenentatge i davaluació estipulades (2 hores i 30 minuts). Les activitats
daprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (30
minuts).
Objectius
> Conceptes
- Conèixer què sustenta la pregunta dinvestigació.
- Conèixer els diferents tipus de mètodes dinvestigació
existents.
- Conèixer les diferents tècniques de recollida dinformació.
> Procediments
- Exposar de manera clara i directa la pregunta dinvestigació.
- Identificar els objectius que orienten la redacció dun article
i determinar-ne ladequació.
- Redactar el disseny duna recerca.
> Normes, valors, actituds
- Valorar la necessitat de reflexionar sobre la preparació
dun article científic.
- Prendre consciència de la importància de cada una de les
fases en què es desenvolupa un article.
Activitats
Objectius específics
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia i recurs
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Identificar la informació relativa al disseny duna investigació
i analitzar com sexposa (conceptual, procedimental)
|
El procés de recerca
El propòsit de la recerca
| Activitat
1
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 30 minuts
|
Analitzar la validesa duna pregunta dinvestigació (conceptual,
procedimental)
|
El procés de recerca
El propòsit de la recerca
| Activitat
2
(davaluació)
|
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador)
| Gran grup
| 30 minuts
|
Determinar i valorar ladequació de la formulació duns objectius
dinvestigació (conceptual, actitudinal)
|
El procés de recerca
El propòsit de la recerca
| Activitat
3
(daprenentatge)
|
Preguntes tancades (pregunta de discriminació, interactiva)
| Individual
| 10 minuts
|
Identificar els objectius que han orientat la redacció de larticle
(conceptual, procedimental)
|
El procés de recerca
El propòsit de la recerca
| Activitat
4
(davaluació)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Parelles
| 20 minuts
|
Determinar la metodologia apropiada per a diferents tipus dinvestigació
(conceptual, procedimental)
| Mètodes i tècniques de recopilació dinformació
| Activitat
5
(daprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| 20 minuts
|
Elaborar el cos dels instruments de recollida dinformació (conceptual,
procedimental)
| Mètodes i tècniques de recopilació dinformació
| Activitat
6
(daprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova dassaig breu, amb tramesa
de resposta al formador)
| Individual
| [30 minuts]
|
Redactar el disseny duna recerca aplicant els aprenentatges del
bloc (conceptual, procedimental, actitudinal)
| Tot el bloc
| Activitat
7
(daprenentatge)
|
Aplicació daprenentatges (elaboració dun disseny,
amb tramesa de resposta al formador)
| Individual
| 40 minuts
|
Activitat davaluació final dunitat
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb
els altres dos blocs de la unitat. Permet fer lavaluació final de la
unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb
els diversos blocs i sha de lliurar els últims 5 dies de treball amb
la unitat.
Objectiu específic
| Nucli de coneixement
| Activitat
| Tipologia
| Dinàmica de treball
| Temps
|
Elaborar la ressenya duna obra significativa
de la pròpia disciplina que permeti aplicar els aprenentatges de la
unitat (conceptual, procedimental, actitudinal)
| Tota la unitat
| Activitat final dunitat (davaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta
al formador)
| Individual
| 1 hora i 35 minuts
|
Sistema davaluació
Lavaluació és conjunta a tota la unitat i implica
fer necessàriament les 7 activitats davaluació previstes per a tota
la unitat i lactivitat davaluació final. Un 40 % de la qualificació
sobté de lactivitat final; un 50 %, de les activitats davaluació
formativa; i un 10 %, de laprofitament de les altres activitats
daprenentatge no estrictament avaluatives.
|